05 juli 2012

Supersnark

Alltså, det där med narkos är rätt coolt. Jag hade aldrig blivit sövd förut och visste inte hur det skulle kännas eller vad jag skulle förvänta mig. Det var en märklig upplevelse. Jag låg på britsen med en nål i armen. Först fick jag lugnande och sen sprutade de in sömnmedlet. Efter bara några sekunder började världen tona ut.


Det kändes som att jag sovit i ungefär två minuter när världen tonade in igen åtta timmar senare. Då låg jag i en säng med fem nålar i kroppen, en kateter i urinröret, syrgasmask och diverse sladdar kopplade till klisterlappar lite varstans. 

1 kommentar:

Jenky sa...

Jag har heller aldrig blivit sövd. Jag tycker att det verkar så otäckt. Och läskigt med katetern! Gjorde det ont? Var det någon där när du vaknade upp och hur reagerade du då? Superquiz.