25 april 2012

Stickat till bebisar i Lettland

Det blev en rätt stor hög till slut.
Kommer ni ihåg att jag berättade om Stickhjälpen? Dit man kan skicka stickade babykläder som sedan skänks till BB-avdelningar i Lettland. Jag har tänkt bidra länge men det har inte blivit av, och så såg jag i förra veckan att de ska lägga ned och att sista försändelsen går i maj. Sista inlämningsdagen är sista april så det var bara att börja sticka för brinnande livet för att hinna med!

Nu är jag färdig. Nästan hela mitt restgarnslager är slut och det här är vad jag hann med:


Jacka med luva stickad i Drops Eskimo från Garnstudio på stickor nummer 6. Mönstret finns här (Ravelry-länk).


Matchande tossor, också stickade i Drops Eskimo, men på stickor 3,5. Mönster finns här.



Yttepytteliten kofta stickad i Artesano Superwash Merino på stickor nummer 4. Knapparna kommer, som vanligt, från knapplådan på Holmens marknad och den gröna sytråden också för den delen. Ravelry-länk till mönstret finns här.



Matchande små yttepyttiga sandalisar, stickade i samma garn på stickor nummer 3,5. Ravelry-mönster.



Den här lilla koftan har jag stickat förut och den är lite av en favorit. Synd att den bara finns i en storlek. Stickade i Løve Garn Baby og Hosegarn på stickor 3,5. Det genialiska mönstret finns här.


Matchande mössa med ett hjärtmönster som knappt syns. Jag är inte direkt jättenöjd men den värmer säkert ett litet bebishuvud gott ändå. Stickad i Løve Garn Baby og Hosegarn på stickor 3 och 4. Ravelry-mönster finns här.




Bedårande klänning stickad i Artesano Superwash Merino på stickor nummer 4. Mönster finns här.



Alldeles fantastiskt söt ekorretröja stickad i lite olika ullgarner jag hittade i gömmorna. Mönster finns här.

Jag hade lite bebisplagg liggandes färdigstickade också. Eftersom de inte var tilltänkta någon särskild bebis får de åka med de också. En kofta, en väst  och två bollar.



Inga kommentarer: