04 april 2012

Depp

Jag har egentligen vetat om det ett tag, men idag blev det svart på vitt. Mitt kontrakt med ICA går ut i maj och jag kan ju inte komma tillbaka till dess, så det förlängs inte. Inga hard feelings mot dem, de måste ju kunna ersätta min tjänst. Men det svider.

Det finns ju ingenting jag kan göra åt situationen. Jag kan ju inte jobba och försöker att inte oroa mig över hur det ska bli när jag ska börja trappa ned sjukskrivningen och arbetsträna eller vad det blir. Svårt att arbetsträna utan jobb!

Som sagt, det finns inget jag kan göra nu. Men det är jobbigt. Och idag deppar jag över det.

1 kommentar:

Jenky sa...

Fy fasiken vad trist att höra. Förstår att det måste ta hårt, speciellt som du var så glad över det jobbet och trivdes så bra där. Jag är i och för sig helt övertygad om att du inte kommer ha några svårigheter med att hitta ett nytt jobb sen när det är dags för det. Du är bra på det du gör och är bland de mest drivna personer jag känner. På Arbetsförmedlingen brukar man få hjälp av särskilda coacher som bara jobbar med folk som har varit sjukskrivna och ska arbetsträna. De kollar upp platser och hjälper till med allt möjligt. Det var tex min coach som hjälpte mig att få fast tjänst, efter arbetsträningen, på mitt förra jobb. Så det kommer säkert också gå bra. Oroa dig inte över det nu. :)