26 mars 2012

Liten kortärmad bomullströja




Liten t-shirt stickad i Drops Paris från Garnstudio på rundsticka nummer 4,5. Liten vintageknapp från lådan på Holmens marknad. Storlek: 1 år.

Mönstret finns här (Ravelry-länk) men jag gjorde min lite annorlunda, mest på grund av att jag gjorde en massa fel. Hehe. För det första är min tröja egentligen bak och fram, knäppningen ska egentligen vara i fram, men eftersom min randövergång blev så ful bestämde jag att det fick bli tvärt om istället. Dessutom är mönstret egentligen långärmat, men mitt garn tog slut och eftersom jag var på sjukhuset när jag stickade kunde jag inte fixa mer. Och så skulle det egentligen vara fler knappar, men jag gjorde fel här också så jag fick sy igen knapphålen och tvinga fram ett nytt i efterhand.

Trots alla små missöden blev tröjan ändå ganska fin, och jag tror att den kan vara sval och skön på en liten ettåring när sommarsolen skiner.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej vännen!
En superfin tröja!!!
Du är verkligen produktiv!
kramis