30 mars 2012

Attans tunna stickor!

Av!
Ser ni vad som har hänt här? Stickan har gått av! Det är ju lite riskabelt att sticka med 3-millimetersstickor av trä men det är ju såååå mycket behagligare än metall. Tills de går av. Nu måste jag köpa ett nytt set utbytbara 3-millimetare, men då har jag i alla fall en extra om en andra sticka skulle få för sig att gå av. Lite nesligt var det ändå för jag hade bara den här ärmen och oket kvar på koftan och jag trodde att Theodore skulle kunna ha den redan till helgen. Men så blev det inte.

Istället var jag tvungen att börja på någonting nytt som krävde andra stickor. Det blev den här.

Randigt var det här!
Det är också tänkt att bli en tröja åt Theodore. Stickad i Semilla Fine och lite Drops Alpaca. Kan det möjligtvis vara så att jag är lite besatt av ränder? Eller kan det möjligtvis var så att jag i min stash har max tre nystan i samma färg så att jag är tvungen att randa? Både och.

Inga kommentarer: