15 februari 2012

Piggelin!

Jag tror att det är det återvändande ljuset som gör det. Jag glömmer varje år hur mycket det påverkar mig och mitt humör. Mörkret alltså. Kanske är det inte bara sjukdomen som gjort mig så trött och nedstämd hela hösten och vintern. För om det är mörkret som spökat så kan det ju faktiskt bli bättre nu när det börjar ge vika för ljuset!

För första gången på, jag vet faktiskt inte hur länge - månader, har jag flera gånger under de senaste dagarna känt mig pigg! Pigg och glad och lite lite starkare än vanligt. Det är en så underbar känsla och jag njuter för fulla muggar. Runt femtiden på eftermiddagen verkar dock energin ta slut igen för då blir jag zombietrött. Men att vakna med en gnutta energi i kroppen, att få Theo redo för dagis utan att behöva ta till det där allra sista av tålamodet, att gå fram och tillbaka till dagis med ganska raska steg. Att orka lyssna på musik utan att ljudet är nedvridet nästan till noll. Att känna lite lugn och lycka! Det är ganska så otroligt faktiskt.

Så jäkla gött!

Inga kommentarer: