17 februari 2012

Fredag kväll ...

... och här sitter jag med ett glas vin i handen. Ja, det gör jag banne mig, och jag vet inte när det hände sist. Många månader sedan. Igår var en trött dag igen. Otroligt trött. Men i morse vaknade jag och kände mig sådär pigg och glad, så jag ringde dagis och sa att Theodore skulle vara hemma idag. Dags för en mysig mamma-och-son-dag!

Vem blir inte glad av att äta frukost med spirande rosa tulpaner på bordet?
Vi började med att mysa hela förmiddagen uppe i vardagsrummet. Sen åt vi lunch och gick ut och gungade på gården. Sen läste vi sagor på biblan, fikade på kondiset och handlade lite. Pappan mötte upp oss när han sovit klart efter nattjobbet, sedan pyste han iväg till en bad-och-bastu-kväll med sina arbetskamrater.

Till middag var det fredagsmys! För många familjer är det synonymt med tacos men när jag och Theodore har en fredagskväll för oss själva betyder det grillad kyckling och kamben i soffan framför en barnfilm. Det är mys det. Och lite busigt att äta framför teven.

Nu sover pojken och jag tittar på Bomb Girls. Med ett glas vin.

Vårt kondis har inte bara farligt goda bakverk, de har pussel också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en mysig dag. Skål!

Aspiga Celine sa...

kamben??

Thepas sa...

Ja, revben typ.