22 februari 2012

Finn felet

Det här är en liten liten tröja. För en halvåring till ettåring ungefär. Bomullsgarn, svalt och fint till våren. Allt bra så långt. Det är bara ett litet problem. Inte så lätt att se om man inte vet om det kanske, tills man försöker använda tröjan.

Ser ni felet?
Ja, alltså, det är ju bra om knapphålen sitter på den främre flärpen. Om man inte vill ha knapparna på insidan det vill säga.

Nej, jag orkar inte repa upp. Jag vägrar. Istället tänker jag sy ihop knapphålen, sätta dit trycknappar istället - och fejkade fina knappar på utsidan för dekorativa syften. Trycknappar är ändå att föredra i små bebiskläder. Så det så.

Och imorgon är det dags för inskrivning på Sahlgrenska igen. Jag tar inte med mig datorn eftersom jag bara ligger inne ett dygn, men jag lovar att Twitter-rapportera.

Inga kommentarer: