10 november 2011

De gröna, de ljusgula och surskallar

Vingummin alltså, de gröna och de ljusgula. De är de godaste.

Jag sitter i soffan och äter smågodis. Det händer inte ofta nuförtiden vill jag lova. Det senaste halvåret har ju handlat mycket om att undvika kolhydrater och hantera mitt sockerberoende. Under den här tiden har jag ätit ytterst ytterst lite godis, snacks, bakverk och andra godsaker. Det har hänt då och då - något annat vore ju befängt - men under kontrollerade former och inte regelbundet.

Faktum är att jag inte mår bra alls när jag äter socker eller vitt mjöl. De är de värsta bovarna. Av sockret får jag hjärtklappning och ångest. Av det vita mjölet får jag uppblåst och ond mage. Av båda blir mina hudutslag värre.

Ändå sitter jag här och äter smågodis nu. Och det är gott. Och det är värt det.

1 kommentar:

Caroline sa...

Ibland får man unna sig även fast man ej mår bra av det.... Jag kan inte heller äta socker, jag blir så sjukt törstig, alltså måste dricka 1-2 liter på en timme efteråt. Och bara efter vitt bröd måste jag dricka ca 0.5-1 liter vatten, varför är det så? Så himla konstigt!
Fast jag äter inte godis nu då... Kan slinka ned ett chips eller så ibland...

Hoppas du inte mår allt för dåligt nu då,

kram vännen