28 oktober 2011

Alldeles som han ska, och lite bättre såklart!

Jag och Theodore har haft en fin liten förmiddag på tu man hand. Vi började med att går till BVC för 2,5-årskontroll. Där fick han vägas och mätas, rita och leka med olika leksaker. Allt var som det skulle, pojken är 95 centimeter lång och väger strax under 15 kilo. Lagom. Han ritar som han ska, förstår många ord och pratar sådär som en 2,5-åring ska.

Han fick lite pluspoäng för att han förstod många ord, ritade lite bättre än brukligt, kunde räkna fem saker och benämnde flera olika färger. Sköterskan var också lite impad av att han har en favoritfärg. Gul. Alltid gult. Det är lite lustigt eftersom det även är Edwards favoritfärg. Kanske har de snackat ihop sig om den saken.

När allt var färdiggenomgånget stannade vi en stund extra och lekte i väntrummet, sedan gick vi till kondiset och fikade. Lite mys ska man faktiskt ha när man har en ledig förmiddag med mamma. Jag fick ingen bulle.

Sedan lämnade jag pojken på dagis där han glatt sprang iväg hand i hand med Levi. Det var så gulligt att jag dog en smula.

Blåbärsbulle med vaniljkräm!

1 kommentar:

Jennie sa...

Vilken lycka att allt är bra med Theo:) Grattis, bra jobbat får man väl säga till er föräldrar. Det är ju delvis pga er att han vill visa sina framsteg.
Jag undrar, har du skickat sockorna? Jag har inte fått dem än!Kramar och ha en fin helg