04 september 2011

Kolhydratsbonanza!

Idag har jag ätit lite smågodis, en sån där minipåse ostbågar, några finncrisp och typ en halv burk Ben&Jerrys-glass. Och en liten smakbit av mannens pizza (annars åt jag kebab utan bröd). Och så Cola light (visserligen inga kolhydrater men dock söttsöttsött).

Och vet ni. Det var såååå gott! Och så lagom. I vanliga fall hade jag ätit en hel pizza, minst tre hekto godis, en hel stor påse ostbågar och en egen glassbytta. Lätt. Nu är jag väldigt nöjd och känner ingen ångest eller ånger. Jag har hållit upp så länge att jag absolut kunde unna mig lite sötsaker, och faktum är att jag är nöjd med mindre nu än förr. Då kunde jag äta enorma mängder och ändå inte vara nöjd trots att jag var illamående. Nu är jag lagom mätt. Och det känns himla bra.

Det var sex veckor sedan jag åt några större mängder kolhydrater i form av sötsaker eller spannmål. Hur lång tid det går innan nästa gång har jag inte planerat, men det känns ganska lagom. Eller kanske en gång i månaden eller så, om det är sådana här mängder vi talar om.

5 kommentarer:

Jennie sa...

Heja heja heja dig, du har äntligen hittat balansen! Grattis! Har du loosat några kilon också då? De är ett evigt kämpande, jag vet för jag sitter i samma sits själv...men om man bara ger det flera veckor som du har gjort så kan man vända gamla dåliga ovanor till bra sunda ätmönster! Jag höll på med Gi som du vet, men slutade när jag inte såg tillräckliga resultat på vågen (dock mådde jag som en prinsessa)

I morgon börjar jag,min syster och min vän Jannika att promenera en timme om kvällarna. Detta blir nästa steg i målet mot BALANSEN!

Jag kommer säkert komma tillbaka till Gi-ätandet inom det snaraste! Jag måste ha lite mer tålamod och ambition bara!
Stor kram från Skåne

Thepas sa...

Åh tack för peppningen, det behövs verkligen! För nej, det syns ingenting på vågen. Och inte på måtten heller faktiskt. Men som du säger, jag mår mycket bättre, så jag fortsätter ändå. Jag tror att jag inte ser några resultat för att det är andra saker som inte stämmer i kroppen, och det håller jag ju på att försöka reda ut nu ... i och med det höga blodtrycket och allt.

Så jag hänger fast vid GI ett tag till. Det känns bra hittills.

Janette Millbom sa...

Var försiktig dock! jag brukar trilla dit när jag är för generös med undantagen. Vips så är jag i frossan igen...det smyger sig på. Det känns så lätt när man märker att man fixar det, att det lätt kan bli fler liksom. Eller, JAG iaf, du funkar säkert annorlunda :)

/Janette

Thepas sa...

Janette: Ja jag vet! Det är så himla lätt att bara slinka dit igen när man slappnar av lite. Jag har gjort det tusen gånger. Men jag ska stå på mig. Idag har det gått bra och jag åt bra frukost och lunch, och har stått emot cholkadkakorna som ligger på bordet en meter bakom min rygg. Det borde jag banne mig få nobelpris för!

Jennie sa...

Exakt, det blir nobelpris på det! Ett välförtjänt sådant!
Jag har gått i dag, en timme powerwalk...och det är inte fy skam det heller;)
KÄMPA PÅ!!!!