08 september 2011

Goood morgon!

Jag kan meddela att det är mycket trevligare att stiga upp klockan halv sex när man har en smarrig frukost som väntar i kylen. Och jag kan meddela att den var supergod! Mätt blir man också eftersom det är ägg, keso och grädde i, så kakan räcker nog hela veckan ut. Jag räknade med fyra bitar men det var nog lite väl tilltaget känner jag.

Jag ser stor potential för den här ostkakan. Nu gjorde jag den ju ganska plain med bara lite vaniljpulver och mandel som smaksättning, och har hallon, blåbär och björnbär vid sidan av, men tröttnar jag på det ser jag tusen andra smakmöjligheter. Kanel och tärnat äpple. Kardemumma och hallon. Blåbär. Grovhackad choklad. Päron och ingefära.

Har ni fler förslag?

1 kommentar:

Linda sa...

Jag tror att jag älskar den där ostkakan Thepas!! Vill ha den prick nu! Och du och jag måste ses snart, ja det lär vi bannemig! :)