25 augusti 2011

Nytt i barnrummet

Dinosaurielandet. Eller Dinosaurietåg, som Theodore säger.

En bra grej med att ha världens bästa man är att, ja, ha världens bästa man. Idag städade vi Theodores rum, möblerade om det och satte upp de här fina dinosaurieväggdekalerna. Allt jag behövde göra var att sätta upp dekalerna. Det roliga alltså. Jag ska ju vila upp mig, tycker mannen, och fejar och fixar och passar upp. I like.

Jag skulle vilja visa upp en fin bild av det ommöblerade och nystädade barnrummet
men det ser ut så här och det är ju inte så roligt att visa.

Annars har jag mest vilat, vikt tvätt, stickat och sett på serier idag. Enda utflykten gick till Konsum. Det mest ansträngande var att natta Theo, vilket visserligen tog en och en halv timme (för ovanlighetens skull) men det var rätt ok ändå.

Det började så himla bra med en trött pojke som valde saga och lade sig i sängen. När jag sjöng godnattsången klippte han med ögonlocken och somnade nääääästan till några gånger.
Plötsligt var han illvaken och sprang upp och ned ur sängen som en duracell-kanin.

Men hur jobbigt det än är att natta en liten man känns det alltid varmt och kärleksfullt i hjärtat när man ser det här.

1 kommentar:

Eleonor sa...

fina dinosourier! och så stort hans rum ser ut på fotot! den lilla sängen kanske bidrar. smart när det går att ta av en sida sådär. Linas säng tar upp en stor del av hennes rum.