30 juli 2011

I fläktens svalka ...

sitter jag nu på min säng och hackar på tangenterna. En säng som egentligen skulle varit renbäddad nu men jag hittade inte ett enda rent lakan som passar vår stora dubbelsäng. Alla är i tvätten verkar det som. Då orkade jag inte byta alla örngott heller så jag fixade bara till de värsta skrynklorna och slängde på ett nytt påslakan. Jag är besviken, jag älskar att sova i renbäddad säng!

Hur som helst. Det är tropisk hetta i stan i kväll och jag blir så himla trött! Det är som att värmen bara suger musten ur mig helt. Tur att vi har fläkten i sovrummet annars hade jag avlidit på fläcken.

Idag var vi på badstranden mest hela dagen. Härlanda tjärns badplats. Så himla bra! Småpojkarna badade och lekte i sanden. Vi åt medhavd matsäck och köpte glass (inte jag). Vi åkte hemifrån strax innan elva och lämnade inte stranden förrän någon gång runt fyra. Då åkte hela familjen till Lejonet och Björnen. Förutom jag som åkte hem och bytte om. Hade ingen lust att sitta och titta på när de andra åt glass efter att ha sett dem äta goda mackor och bullar hela dagen ... och mer glass då. Och pannkakor. Och lördagsgodis. Jag åt ägg, avokado, morötter, tomater, skinka och jordgubbar. Det gick ingen nöd på mig men jag var allt bra sugen på mackorna.

När pojkarna Sharp (farfar, pappan och de två barnen) kom hem igen drog jag och Theodore iväg på en liten cykeltur. Jag behövde röra på mig lite och det blev en lugn och slapp tripp in till stan och tillbaka via Olskroken. 40 minuter i maklig takt med en tjattrande och sjungande Theodore bak i stolen. Mysigt!

När vi kom hem väntade världens godaste revbensspjäll och coleslaw i köket. Jag åt tills jag nästan sprack och struntade blankt i allt vad energiintag hette. Det var trots allt lördag och jag åt trots allt "tillåtna" saker och det var trots allt bättre än de mängder av chips, smågodis och cola jag normalt skulle fått i mig under en vanlig lördag.

Efter maten fick småpojkarna se lite på Thomas-tåget innan minstemannen nattades och vi andra bänkade oss i soffan för filmkväll. Rango stod på spelschemat. Den var ok. Jag stickade på en kofta jag lovat att sticka klart åt svärmor.

Nu lockar den där halvrena sängen.

5 kommentarer:

Caroline sa...

Hej vännen!
Låter som att ni hade en mysig dag! Men jag håller med dig om att den tryckande värmen är jobbig, jag orkar knappt resa mig från datorplatsen och typ hämta ett glas vatten. Jag blir nästan svimfärdig, konstigt!
Du är ju grym gällande att avstå kolhydrater, heja dig. Jag åt gi i våras men inte i sommar nu, jag har vräkt i mig onyttigheter så tull hösten får jag jobba dubbelt o äta hälften ;-)
Ha en fin sönkväll,
KRAM!!

Anna (lila neon) sa...

Hej!
har följt din blogg ett bra tag och tycker du skriver superbra :)

Jag läste lite på familjelivs forum och hittade denna tråd http://www.familjeliv.se/Forum-3-24/m60254044-2.html och jag tycker barnet på bilden är läskigt lik din son. Är det en bild du känner igen?
Hoppas det inte är din son utan någon helt annan.

Ha en bra dag!
Kram Anna

Anna (lila neon) sa...

Det anmälda inlägget och användaren är nu raderade från familjeliv. Jag hoppas att allt ordnar sig ändå.

//Anna

Thepas sa...

Hej Anna och tack för dina skarpa ögon! Jag hann aldrig gå in och se inlägget eftersom vi varit på Borås djurpark hela dagen men jag är jätteglad att du anmälde det åt mig och fick användaren raderad. Tack! Det finns så mycket sjuka människor där ute och jag hoppas att det inte var något obehagligt inlägg.

Tack igen!

Anna (lila neon) sa...

Hej!
Det var det minsta jag kunde göra. Kunde ju inte bara låta det vara.
Inlägget handlade om en "mamma" som lämnat sin 3-åriga dotter i Thailand hos sin syster och undrade om hon skulle åka tillbaka dit för barnet grät hela tiden. Sen var det bilden på Theodor när han är sjuk och ser lite ledsen ut. Så lite tragikomiskt att användaren använde bilden och sa att det var en flicka och så är det en pojke.
Men ja, får hoppas att användaren inte kommer tillbaka och att denna händelse inte får dig att sluta blogga och lägga ut bilder.

//Anna