28 juni 2011

På lördag är det klippt!

Nu är alla i familjen Sharp sådär jättelånghåriga igen. Vi är en sån familj. Långhåriga. Men nu börjar topparna se lite risiga ut och borsten trasslar sig och då är det dags att boka klipptid.

Så på lördag är det klippt. Klockan nio inställer vi oss hos Johan på Salong Edward och låter honom reda ut våra risiga lockar.

Theodores kommer att få vara kvar. Lockarna alltså. Vi toppar bara lite och kortar luggen några centimeter. Det blir inte kort i nacken den här gången, jag älskar de vildvuxna korkskruvarna för mycket!

Hur mannen har tänkt sig sitt hår vet jag inte, det blir nog en överraskning för alla. Jag gissar på axellångt i alla fall. Med snedlugg. Som nu fast mer välvårdat.

Jag tänkte i alla fall ta i rejält och klippa av minst två decimeter. En lång page är vad jag ser framför mig. Det känns fräscht inför sommaren och håret liksom skriker efter att få bli ordentligt klippt. Bort med allt det sönderfärgade. Men jag kommer att gråta lite varje gång jag tvättar eller borstar. Ganska länge. Det vet jag redan nu.

Inga kommentarer: