24 maj 2011

Jag < 3 mitt nya jobb

En bra grej med mitt nya jobb är att människor är så himla generösa med sin trevlighet. Vi ler mot varandra när vi möts i kontorslandskapet – även om vi inte hälsat förut. Det är ”god morgon” och hälsningsnickar hit och dit. Jag får tack och beröm för levererade texter, hur litet jobbet än är. Vi uppmärksammar andras arbete och är noggranna med att påpeka om någons input varit värdefull. Inte en massa prestige och vassa armbågar.

Jag gillar’t!

Det enda negativa hittills (förutom att gå upp klockan fem varannan vecka) är att det är någon slags mötesplats bakom min rygg. Ett ståbord som folk samlas kring och snattrar hej vilt då och då. Jobbigt för en stackars copy som får akut tillfällig ADHD, men det har jag löst med hörlurar. Dessutom kommer kontoret att byggas om inom kort och då försvinner det problemet ser det ut som.

En annan bra grej är gratis frukt! Nu har jag ätit klart min lunch och ska gå och hämta ett äpple. No more blodsockerfall klockan tre!

2 kommentarer:

Jenky sa...

Ååh gratis frukt! :)

Chris Aliaga sa...

Gratis frukt? Vilket lyx! :)