15 april 2011

Inte pigg alls


Se på de där trötta och blanka ögonen. De bara skiner feber lång väg. Men nej, han var inte varm. Bara trött och ledsen och hängig. Han sov dåligt natten till idag och var ledsen på morgonen men blev glad över att gå till dagis. Väl på dagis hade han varit lite ledsen vid lunch men klarat sig bra hela dagen. På vägen hem fick han leka en stund med nya cykeln på gården men blev plötsligt jätteledsen och vi gick hem.

Ingen mat och ingen saft. Inte ens glass. Bara ligga i soffan och se på Stora maskiner. Halv sju tyckte jag att han varit tapper länge nog och vi bytte om till pyjamas. Vi skulle läsa "Geoff" till godnattsaga men innan jag ens tagit fram boken hade pojken somnat i min famn.

Vid åttatiden vaknade han igen och var ledsen. Jag tog fram örontermometern och visst var den där - febern. Jag såg inte exakt hur mycket för det var dunkelt i rummet, men en klar 38 såg jag i alla fall. En Panodil-supp och en omnattning (i min säng) senare och han sover mycket lugnare.

Hoppas att han mår bättre imorgon för snart anländer storebror med tåget och imorgon hade vi ju tänkt åka till galaxen och titta på bondgårdsdjuren.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Åhh nej inte sjuk nu! Vad tråkigt för er båda. Massa krya-på-sig kramar till Theo!
Ps, han är väldigt söt i sitt fina halsband, ds

Anna (lila neon) sa...

Jag igen. Kollade igenom din blogg nu och hittade exakt samma bild som i inlägget på familjeliv. Har nu anmält inlägget, men ta kontakt med familjeliv du också så det inte händer igen!

Sjuka människor det finns!!