23 februari 2011

Världens bästa skrädderska och designer

Kommer ni ihåg min fina bröllopsklänning? Den perfekta och alldeles ljuvliga? I vitt siden med en mörkbrun underkjol av mååånga meter bandkantad tyll. Den som passade fullkomligt perfekt trots att jag blev gravid under processen och var i sjätte månaden på bröllopsdagen. Den här klänningen alltså:


Kommer ni ihåg att jag flera gånger nämnt att det är min kompis Sushila som gjort den? Visst har jag berättat om vilken ångest jag hade över tanken på att behöva mätas och synas av en främmande människa - i bröllopsunderkläder? Men Sushila fick mig att känna mig så bekväm som det bara är möjligt när man måste ursäkta sig för att gå på toaletten och kräkas då och då. Och resultatet är så ljuvligt att det var värt varenda minut.

Sushila är inte bara världens bästa skrädderska och designer, en fin vän och snygg brud - hon har numera en ny och fin hemsida också! Där finns fler exempel på fruktansvärt vackra och välgjorda plagg hon gjort. Där kan du beställa färdigdesignade plagg i vintage- eller nyproducerade tyger, eller kontakta henne för att få helt skräddarsydda plagg. Vare sig du, eller någon du känner, behöver en bröllopsklänning, en kostym, den snyggaste festblåsan eller ett par perfekta jeans - gå till Sushila. Retro, rockabilly, punk eller klassiskt - hon förstår precis vad man vill ha och hantverket är fullkomligt utsökt. Om du inte tror mig är det bara att komma hem till mig på fika så tar jag gärna fram min klänning och övertygar dig.

Men börja med att kolla in thusey.com!

Ser ni så underbart?

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej vännen!
Åhh vilket ljuvligt foto på en vacker kvinna i en underbar klänning! Ja hon, din vän, som syr kläder, hon måste vara världsbäst på sitt jobb. Jag anlitar gärna henne den dag det är dags för mig att klä mig i vit klänning och säga JA! :-D
kram!

Annagreta sa...

Du är en av de snyggaste tjejerna jag känner, men på din bröllopsdag i den fantastiska klänningen var du extrasuperspecialvacker! Som en prinsessa!