25 januari 2011

Return of the hurtbulle

Pust!
Cykelpremiär! Igår tog jag mig i kragen och cyklade hem min cykel från jobbet. Där hade den stått sedan i september. Nej, jag skojar inte. Jag har inte rört min cykel på hela hösten. Diverse sjukdomar och grav lathet stod i vägen och sedan var det vinter med glashalka och snökaos. Men nu! Nu går det att cykla igen.

Jag gick helt enkelt till Nordstan på lunchen och köpte underställströja, vindtät jacka och byxa, två cykellampor och ett par fingervantar. Nu hade jag inga ursäkter längre. På med hjälmen och iväg.

Imorse satte jag Theo i cykelsitsen (mycket populärt) och trampade iväg till dagis. Det gick jättebra. Efter lämningen satte jag av mot jobbet. Det gick också jättebra även om det tog lite längre tid än vanligt. Mest för att det fortfarande är lite isigt på sina ställen men också för att jag blev trött. Det är jobbigt att röra på sig och jag vill inte komma till jobbet helt genomdränkt av svett. Så jag tar det lite lugnt så här nu i början. Det är bättre än inget.

Hepp!

5 kommentarer:

Jenky sa...

Haha vilken jäkla bild! Vad har du i truten??

Thepas sa...

Meh! Luft såklart. Jag pustar ut efter en ansträngande cykeltur ser du väl!

Jenky sa...

Hahaha! Okay då. Nu ser jag!

Thepas sa...

Eller så har jag två strutsägg i truten. Man vet aldrig.

Eleonor sa...

det var vågat att cykla mitt i vintern :)
Men jag gillar bestlutsamheten att stega iväg och köpa utrustningen som behövdes!