01 december 2010

Och så vabbar jag igen.

Pingu på teve och bok i mammas famn. Då är det ok. En stund.
Vid ett ringde fröken Alina från dagis och sade att Theodore inte var kry. Han var ledsen och gnällig, hade inte ätit (!) och grät sig till sömns. Mamma fick rycka ut och hämta den lille krasslingen.

Jag  var inte jätteförvånad eftersom Theodore sovit urdåligt de senaste två nätterna. Han har gråtit, gnällt, snurrat och vägrat sova hela nätterna. = Ingen sömn alls för mig eftersom mannen jobbar natt.

Vad som är fel vet vi inte riktigt. Han har ingen feber men gnäller, gråter och är otroligt känslig. Och så dreglar han något oerhört. Det är som ett vattenfall ur truten på honom. Mycket värre än han någonsin dreglat som spädis. Först trodde jag att han kanske hade ont i halsen eftersom näsan rinner lite också. Förkylning på gång alltså. Men nu funderar jag på om det kanske är de sista tänderna som är på väg. Symptomen stämmer och det är ju fyra tänder kvar innan kvoten är fylld för tillfället.

Jobbigt är det hur som helst, för alla inblandade. Theodore bara gnäller och gnäller och ingenting förutom glass hjälper mitt i natten. Då kan han kanske somna om en stund, men inte mamma. Hon hinner inte innan pojken vaknar nästa gång. Så har det varit de senaste två nätterna och den här natten ser ut att bli likadan.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej där i sjukstugan!
Usch då inte roligt med en sjuk liten! Hoppas det går över snabbt! Hjälper inte febernedsättnade lite mot "gnället" med? Det brukar göra susen på mina barn, jag varvar med ipren o panodil i sådana sjuklägen och ibland kan man knappt tro att de har 39-40 graders feber när de leker så mkt...
kram till dig!

Jennie sa...

Å, det där lät inte kul! Jag hoppas på en snabb bättring för lilleman och att även du får sova gott en hel natt snart. Jag blir själv fruktansvärt grining när jag inte får min sömn, så jag lider med andra till och med när jag läser om det. Då är det illa,haha!Ett par sådanan nätter som du beskriver och man är slut som artist;) Kram