20 december 2010

Julklappsticknings-redovisning nummer två

Ännu ett paket har nått sin adressat och nu kan jag presentera påspåsen! (en påse man har plastpåsar i)

Påspåse.
Mönster:
Feather and Fan Bag Bag, finns här. Garn: en tråd Drops Muskat och en  Kinna Textil Jasmine. Båda turkosa. Stickor: 4mm och 5mm.
Annars finns inte mycket att rapportera om. Jag har enormt mycket att göra och är lite stressad över att hinna allt till jul, och då får vi inte ens besök förrän på annandagen.

En dålig grej är att jag fortfarande är förkyld och hostig sedan i september, och har fått ögoninfektion. En bra grej är att jag har ett spännande paket att hämta. En annan bra grej är att jag fått en award av Jennie!


Jag ska avslöja tre egenskaper om mig själv och sedan skicka awarden vidare till tre andra bloggare. Eftersom jag är hostig och ynklig och min man väntar på att jag ska komma och baka ut lussebullar orkar jag inte skicka vidare till någon. Alla som känner sig träffade får nominera sig själva från mig. Däremot kan jag ge er tre egenskaper.

Jag är: Lat, smart och duglig. Inte illa alls.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Men du, du är inte dålig på stickning alltså! Är så grymt imopnerad och inspirerad att jag skulle kunna sätta igång själv bara för att se hur det går;) Men jag får nog sticka i många år för att komma till det stadium som du befinner dig! Kom på ett varumärke och börja sälja via webben, vet jag!

Jag tar det bara luuuugnt nu i jul och sprider lite av det skånska luuuugnet upp till dig på västkusten, Jennie

Jenky sa...

Påååseeen! Färgen matchade de jag redan har här hemma faktiskt. :)

Thepas sa...

Jenky: Nej är det sant! Tur! Jag har ju aldrig varit hemma i ditt "nya" hem så jag var lite orolig över om den skulle passa.