18 december 2010

Julklappsticknings-redovisning nummer ett

En del paket har redan kommit fram och öppnats av sina mottagare. Alltså kan jag redan nu redovisa några projekt.

Benvärmare till en storasyster.
Mönster: Legwarmies, finns här. Garn: Debbie Bliss Baby Cashmerino, ljusblå, mörkblå och brun. Stickor: 3mm.

Benvärmare till en lillasyster.
Mönster: Legwarmies, finns här. Garn: Debbie Bliss Baby Cashmerino, ljusblå, mörkblå och brun. Stickor: 3mm.

Socktofflor.
Påhittat mönster. Garn: Sandnes Garn Robust, ljusblå-, grön- och mörkblåmelerat. Stickor: 4mm. Knapp från Knappkarlsson.

Toffla.
Mönster:
Mystery Slippers, finns på Ravelry. Garn: Sandnes Garn Robust, rosa- vit- och gråmelerat. Stickor: 4mm. Knapp från Knappkarlsson.

Fingerlösa vantar.
Mönster: Susie's reading Mitts, finns att ladda ned här. Garn: Drops Karisma, brunt och rosa. Stickor: 4mm

Grocery bag.
Mönster: Green Grocery Bag, finns här. Garn: Drops Muskat, rött. Stickor: 4mm.
Benvärmarna till lillasystern finns på bild här! På återseende med fler uppdateringar ...

5 kommentarer:

Annagreta sa...

Jag ÄLSKAR mina fingerlösa vantar! Så jättefina, och de sitter perfekt på tassarna!

Thepas sa...

Annagreta: Åh så roligt att du tycker om dem!

Caroline sa...

Förutom de fantastiskt superfina benvärmarna som jag tackar ödmjukast för, så måste jag säga att de där fingerlösa vantarna hade jag så gärna velat ha så klart! Superläckra och smarta!

Malin sa...

Du e galen sikka vackra kreationer du gör! :)
Benvärmarna ser kanonmysiga ut!!

Caroline sa...

Du är så duktig!
Jag önskar att jag också hade ro i kroppen att sitta och pilla med sånt. Jätteroligt!