05 december 2010

Årets lussekatter

Fullkomligt delikata lussekatter. Jag önskar att jag hade minst hundra stycken,

Igår var dagen för det årliga lussebullebaket. Det här året prövade vi Vetekattens recept med sån där fördeg och botgöringsdeg. Två påsar saffran och extra socker. Russinen glöggkokades och efter gräddningen penslades bullarna med sockerlag.

Jag är lite besviken över utseendet på bullarna, de blev lite spruckna och ojämna i färgen - men smaken! De var de godaste lussekatterna jag någonsin ätit. Ever!

Nu gäller bara att försöka få bullarna att räcka fram till jul. Eller lucia i alla fall.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Fördeg, botgöringsdeg, glöggkokade russin och sockerlag? Höll ni på hela helgen eller? ;D Dom ser smask ut.

Jennie sa...

Neeejdå de ser jättefina ut! Oj va sugen jag blir nu, nybakade lussekatter med kall mjölk är ju inte direkt äckligt;)
Kraaaaam