24 november 2010

Utemiddag med barn

Nästnästa helg kommer min kära kusin Doktor Tobias hit på besök och vill bjuda oss på middag. Vi blir överlyckliga men undrar: var kan man gå och äta en tidig lördagskväll med en tjugomånaders pojke? Har ni några tips på restauranger i Göteborg där de har barnstolar och inte blir sura om en liten pojke spiller ut ett glas, tjoar lite eller "tappar" mat på golvet? Pluspoäng för barnmeny så att vi slipper dela vår mat. Inte Michelin-stjärnedyrt eftersom vi blir bjudna.

I vanliga fall har vi gått till Max när vi ätit ute. Eller Jensen's Bøfhus. När jag var på Mañana såg jag en ettåring där så det måste vara ok. Vi har varit lite nervösa över att gå till en"riktig" restaurang för att vi inte vill störa eller vara i vägen. Men vafan, barnfamiljer är också människor och betalar också sina notor - så nog får vi också gå på restaurang. Men var?

4 kommentarer:

Louise sa...

Våran favorit är Joe Farelli. Härlig mat och bra barnstolar och menyer. Även Hard Rock är kanon då man får papper o kritor.
Båda restaurangerna ligger ju grannar (avenyn)

Thepas sa...

Två bra tips! Men hur är ljudnivån på Hard Rock? Jag har för mig att det kan bli rätt hög volym fram emot kvällen?

Maria @ Sixtens mor sa! sa...

tackar så mkt, känns riktigt bra med luggen iaf :D

Hoppas ert restaurangbesök går bra :D

Louise sa...

Vi har aldrig varit där på kvällen utan mer lunch/eftermiddag, tex brunch en gång.
Men ring och fråga. Båda restaurangerna är väldigt serviceminded och brukar hjälpa till så gott det går. Joe Farelli har vi gått till i 11 år nu. När jag ammade så fick vi ett bra bås lite skym undan. Dom flyttade till o med runt lite för att vi skulle kunna komma och äta.
Lycka till! Båda har supergod mat