22 oktober 2010

Torsdagen - bättre sent än aldrig

Igår (torsdag för oss som har en annan tid än er i Sverige) däckade jag som en klubbad säl när vi kom hem till hotellrummet på kvällen så jag hann inte blogga. Jag skulle ligga i sängen och sticka och se på teve men jag störtsomnade istället. Rapport kommer istället här och nu, när vi pauserar lite på hotellrummet. Vi spatserade runt i Soho och studentområdet vid NYU igår. Shoppade lite, åt lite och tittade massor. Dagens shoppingskörd bestod i ett stycke kastrull-set åt Theodore (julklapp) från Crate & Barrel och två stycken garnnystan från Purl Soho. Här kommer bilder.

Frukost på ett café i Soho. Jag åt pannkaka och mannen omelett. Det vi saknar nästan mest av allt förutom vår son är cafékulturen vi blivit så bortskämda med i vår del av världen. Är du ute på stan är det mycket sällsynt att du behöver gå mer än ett kvarter innan du hittar ett café där du kan fika/vila/gå på toa. Här finns vagnar och hål i väggen, mycket sällan finns mysiga caféer där man faktiskt kan så sig ned och vila fötterna. Typ Starbucks men där smakar kaffet bajs. Bränt bajs.
Åh, den här fina garnbutiken fick jag besöka och botanisera i så länge att jag tröttnade. Jag har i flera år följt bloggen, nu fick jag besöka butiken!

Se bara! Jättefina stickade ... saker.

Världens finaste haklappar. Men mycket opraktiska.

Världens finaste portmonäer. Synd att jag inte använder sådana, annars hade jag lätt köpt den här gulblommiga.

Det fanns inte bara fina färdigsydda/-stickade saker. Det fanns såklart garn också! Jag fick med mig ett nystan rosa Lacey Lamb (50g) från Jade Sapphire Exotic Fibres och ett nystan ljusblå Eco+ (250g) från Cascade Yarns. En sjal ska det bli av det rosa, och kanske en halsduk eller så av det blå. Vad tycker ni?

Vi tog en korv- och drickapaus i Washington Square Park. Korven var äcklig men drickan var god. Det fanns hundratals (nåja, minst tjugo) ekorrar överallt i parken.

Efter pausen gick vi lite till innan vi var tvungna att äta igen. Man måste äta mycket när man har semester. På Crumbs kan  man äta världens godaste cupcakes. Vi valde Half baked och om man kan sin B&J:s så vet man vad det betyder. Jag åt min halva med mjölk och mannen med kaffe.

Ok sen gick vi lite till och åkte hem till hotellet och slappade. Sedan var det mat igen. Vi åkte tuben tillbaka till studentområdet och slog oss ned bland alla ungdomarna på Dallas BBQ. Vi fick till och med visa leg för att få dricka öl. Fniss. Ölen kom förresten i gigantiska frostade kupor. Very nice. Very classy.

Alltså. Jag vet att det här inte ser så gott ut men jag kan lova att det var det. Hemgjord coleslaw, marinerat fläsk- och nötkött, bröd och pommes med skalen kvar. Jag åt dubbelt så mycket som jag orkade och ändå var typ en tredjedel kvar.

Efter maten delade vi på en Pineapple Crush. I det röda röret finns tequilan som man fick hälla i själv. Jag fick hjärnfrys, mannen gomsegelfrys. Sedan gick vi hem och stensomnade.

4 kommentarer:

Malin sa...

Men shhhhit va hungrig jag blir när jag ser allt gott! Vill åka till USA bara för att äta typ ;)
Crumbs verkar vara ett litet himmelrike på jorden. :)
Bra med massa fina små tips om man skulle komma dit nån gång.
Mys på!

Jennie sa...

Va kul att få följa er i New york:)

Caroline sa...

Hej vännen!
Åhh vad trevligt ni verkar ha det! Och vilken underbar garnbutik!!! Så roligt att du delar med dig, o bloggar så flitigt! Maten ser smaskens ut,
stor kram!!!

Eleonor sa...

vad häftigt att besöka en butik vars blog du följt!