19 oktober 2010

Framme!

Nu  har vi äntligen ställt ned våra väskor och installerat oss i hotellrummet i Chinatown, New York, USA. Resan var lång men förlöpte utan problem trots att jag är så flygrädd. Faktum är att jag bara fick en liten panikattack precis innan vi skulle boarda planet från Landvetter, sedan gick allt som en dans och jag var inte rädd en enda gång!

Vi har just pratat med mamma hemma i Göteborg och hon meddelade att allt hade gått så bra med Theodore. Han hade inte varit ledsen utan glad och hade somnat utan problem på kvällen. Alldeles strax ska vi ta en promenad för att se på omgivningarna i Chinatown och till kvällen ska vi äta middag med cheferna och deras fruar. Mina chefer alltså.

Jag gick upp halv fyra, mannen gick upp tio över fyra, taxin gick kvart över fyra.  Till vår stora glädje fanns Espresso House på Landvetter och frukosten var räddad!

Två glada semesterfirare på flygplatsen.

Flygresorna gick så himla bra trots att den ena var lååång. Vi tittade på film och lyssnade på musik och åt och åt och åt. Det enda jobbiga var egentligen att jag fick lock för öronen och det sitter fortfarande i.

Utsikten från vårt fönster. Vi bor alltså precis mitt i Chinatown. Tunnelbanestationsnedgång precis tvärs över gatan och utanför bild finns en Dunkin' Donuts. Det är nästa stopp.

Det lilla hotellrummet. Precis stort nog för en säng, ett skrivbord och två resväskor . Men alldeles lagom för oss. Det är fräscht, sängen är skön och det ligger på Manhattan och det är det viktigaste.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Roligt! I Chinatown finns ju massor med roliga små butiker att kolla i också. :) DUNKIN DOOONUUUTSSSSSSS

Anette sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir! Fast jag ska inte klaga efter en vecka på varma Cypern. Vi kom hem idag till ett väldans kallt Sverige. New York har jag alltid velat åka till och nån gång ska jag banne mig dit! :-)