18 oktober 2010

Adios amigos!

Om tio timmar lyfter planet mot New York (med mellanlandning i London). Om sju och en halv timme väntar en taxi på oss utanför grinden. Väskan är nästan färdigpackad, pengar är växlade, pass är ordnat. Det ska bli så otroligt spännande och underbart och läskigt. Jag kommer att sakna ihjäl mig efter min lilla bebis men så har jag ju saknat ihjäl mig efter kvalitetstid med min man också. Vi behöver det här. Vi behöver få vara ensamma tillsammans och bara ha mysigt och rå om varandra. Det ska bli underbart!

Jag stänger av telefonen under resan men det går väldigt bra att maila eller höra av sig på fejjan. Vi har datorn med oss och jag planerar att blogga minst varje dag.


Det känns lite lättare att lämna lilla stora knyttet efter en sån här myskväll. Det hade varit jobbigt att åka om sista kvällen varit gnällig och ledsen ... men det såg Thomaståget till att vi slapp!

4 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Ha det underbart. Det ska bli kul att läsa om era äventyr i det stora äpplet!

Caroline sa...

Åhhhh lovely!!!
Hur länge ska ni vara borta? Jag är inte alls avundsjuk... ;-)
Ha det underart,
KRAM!!!

Jenky sa...

Trevlig resa, Tepi! Ni kommer få det alldeles fantastiskt. :) Ser fram emot uppdateringarna. Ett hett tips är Caesar-salladen på Duane Reade ( ungefär som sjuelva ) om ni blir sugna på ett mellanmål hemma på hotellet. Där finns även supergoda kex som inte finns i Sverige.. Wheats har jag för mig att de hette. Mmm...

Eleonor sa...

hihi, tittar ni bara på förspelet till Thomas Tåget? Är det det som är det bästa med programmet :) (har aldrig sett det själv)