13 september 2010

Sista rakan innan mållinjen

Måndag. Type O Negative ur Spotify. 22 dagar helt utan socker. På fredag ska jag kalasa på allt jag vill ha. Allt jag vill ha i små mängder. Jag ska verkligen ta mig tid att fundera ut vad jag verkligen vill ha. Inte klämma i mig en pizza för att jag får utan verkligen känna efter vad jag är sugen på. Välja och vraka. En sak är i alla fall säker - det blir choklad.

Den här veckan är det jag som hämtar på dagis och således går jag hem klockan fyra. Då cyklar jag som blixten till dagis och svingar upp lilleman i barnstolen. Vi brukar dröja en stund på gården och klättra, gunga eller titta på maskinerna. Sedan upp och laga mat innan det blir för sent. Idag stod ugnsstekt torsk, potatis, broccoli och kall sås på menyn. Lite meckigt med en trött och busig Theodore runt fötterna men nu när han sover och köksstöket är undanplockat känns det bara bra. Jag önskar kanske att jag hade lekt lite mer med honom men maten måste ju lagas och ätas, tänder borstas, pyjamasar på och så vidare. Jag läste i alla fall fem böcker för honom. Det får vara bra nog för den här mamman idag.

Stora maskiner är så himla spännande!

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hej vännen!
Åhh duktiga du 22 dagar, grattis! Du är fantastisk!!!
Du har fått en award av mig, kika in, den är du så värd,
KRAM!

Jennie sa...

Följer fortfarande din blogg, tycker du har helt underbara inlägg! Utan socker i 22 dagar? Starkt jobbat och GRATTIS till prestationen!

Jag har ny blogg om du känner för att kika in nån dag www.lovaochmamma.blogspot.com

Kram från skåne, Jennie

Unknown sa...

Duktig du är!

Önskar jag var lika duktig..
Kram!

Thepas sa...

Caroline: En award till mig! Så fint, jag ska genast se efter!

Jennie: Tusen tack! Dina ord värmer verkligen. Jag har bokmärkt din nya blogg.

Mamma: Du är också duktig. Du har ju redan gått ned nästan all din vikt.