03 september 2010

Fredag kväll är officiellt påbörjad

Pojken ligger i sängen, mannen är i Munktorp med storebror, disken är diskad och köket är städat. Golven är sugna, tvätten ligger vikt i skåpen. Maten är lagad och äten. Badrummen tar jag imorgon.

Min lillebror, hans tjej och hennes son är på väg hit men kommer inte fram förrän om minst två timmar. Nu är det Sci-fi-kanalen och stickning som gäller. Kanske visar de Star Trek: Deep Space Nine om jag har tur. Sticknings-wise har jag pausat den tredje Theo-koftan trots att jag bara har ok och krage kvar. Den får ligga till sig lite. Nu stickar jag i stället på en sån här Summit-sjal i turkos Drops Alpaca. Det blir nog hur bra som helst om jag bara orkar igenom hela. Enformiga sjalar och halsdukar är inte min grej men jag vill så gärna ha en.

Till fredagsmys blir det lite ananas. Jag håller fast vid min osockrade plan bra tycker jag själv. Idag var jag till exempel och köpte fika åt jobbet. Morotskaka. Jag åt kiwi. Egentligen tycker jag att jag är rätt präktig men det får mig att må bra så so be it.

1 kommentar:

Eleonor sa...

jag tycker du är stark, inte präktig :) det är skitbra att bestämma sig och lyckas.
Sjalen ser jättesnygg ut!