08 augusti 2010

Berocca buzz


Idag, denna sista dag för rapportering av Berocca Boost, tänkte jag summera mina observationer. Berocca Boost är tänkt att vara mentalt uppiggande och innehåller B- och C-vitaminer samt Guarana.

Jag testade brustabletten på försökspersoner både hemma och på jobbet och trots att de flesta uppgav att de inte kände någon större effekt kom ett flertal tillbaka och ville testa igen. Ingen uttryckte någon större skepsis och de flesta var överraskade av den goda smaken.

Jag själv testade vid ett flertal tillfällen men kände ingen överväldigande effekt. Jag tror dock starkt på placebo-effekten och kommer säkert att använda slut på alla tabletter i "mitt" rör. Jag ger också plus för smaken, jag brukar avsky brustabletter av alla former men de här smakade faktiskt helt ok.

Slutrapporterat.

4 kommentarer:

Jenky sa...

Wut? När och varför började du undersöka Berocca?

Thepas sa...

Ja, alltså det var en Buzzador-kampanj. Det glömde jag visst nämna.

Jenky sa...

Aha. På jobbet eller hur då?

Jenky sa...

Ah, sorry, läste Berocca-kampanj istället för Buzzador-kampanj. I see.