06 juni 2010

Mysdagen i bilder och film

Efter sov och lunch åkte jag och Theodore in till stan för att träffa Petra, Eva och Marie. Vi traskade runt lite kring Haga och Järntorget innan vi åt lunch på Solrosen och fikade en bit därifrån.


Theodore stortrivdes och njöt av all uppmärksamhet han fick av flickorna. Det var nog kanske lite oundvikligt med tanke på att han gjorde sig hörd non stop hela tiden. Som han babblade och ropade och skrattade och gnällde var det inte konstigt att det blev mest barnprat. Det är lite svårt att koppla bort barnämnena nu när jag börjar umgås med vänner som inte är föräldrar. Det var länge sedan känns det som. Hur som helst var det underbart trevligt.


På kvällen tog hela familjen på sig skorna och gick ut på gården en stund. Det kändes bra att låta Theodore utforska lite på egen hand efter att ha suttit i vagnen flera timmar på stan.


Vi passade också på att mecka fast barnstolen på min nya cykel.


Tyvärr kunde det inte bli någon premiärtur eftersom vi inte har någon hjälm till Theodore, men vi tog en liten gåtur i alla fall.


Theodore var mycket nöjd, sin sura min till trots, så idag är det vi som åker in till stan och köper en liten liten hjälm.


Efter nästan-cykelturen lekte vi lite på gårdens lekplats. Vi gungade, åkte kana och grävde i sandlådan. Några av gårdens barn kom och gjorde oss sällskap och det var jättemysigt!

Plötsligt hade det blivit sent och det var dags för Theodore att sova men lite har vi alltid tid med. Här sjunger vi Imse vimse spindel (på snedden). Det var en favoritsång när Theodore var riktigt liten och ibland det enda som kunde få honom på bra humör när allt var tråkigt och jobbigt. Det var väldigt länge sedan jag sjöng just den sången för honom men igår under en lång och varm spårvagnstur slog jag till med den gamla dängan. Theodore var stormförtjust och började försöka härma rörelserna. Sedan dess har jag sjungit den några fler gånger och varje gång hänger han med bättre och bättre. Han börjar kunna skilja på de olika svepande rörelserna och gör dem ofta lite innan mig - så att jag ser att han hänger med. Jag försökte få med det på film men det där med stillasittande lek stod inte på Theodores schema. Lite Imse fick jag med i alla fall.


2 kommentarer:

Jenky sa...

Gulligast i världshistorien att han kan hänga med!

ele sa...

ser fram emot att läsa om vad Theodore tycker om att åka cykel. Lina älskar det! Hon försöker klättra på cykeln för att komma upp i sitsen :)