03 april 2010

Påskpromenad

Det är så himla fint väder idag så vi var helt enkelt tvungna att gå ut en sväng. Hela familjen Sharp inklusive farfar och farbror åte in till stan och strosade lite. Vi sprang in på the English shop för lite förnödenheter, fikade på Espresso house, åt på Gourmet korv och jag handlade lite grejer på Åhléns inför kvällens hårdrockstrettioårsfest.

Vi gick också förbi barnskoaffären Vincent och tog med oss en katalog hem. Theodore är ju en stor pojke nu och snart är det dags för de första skorna. De här är favoriterna hittills. De heter Arne. Bara det.

Bilden är tagen från vincentshoestore.com


På vägen hem från stan stannade vi till på Rambaldi och köpte lite frukt.


Theodore blev först jättelång sedan jätteuppochned.


Sedan blev han så himla leksugen att vi bara absolut måste gå till en lekplats. Den här kanan ligger på en granngård på vägen hem från Rambaldi, vi har en på vår gård också men den är mindre och inte lika cool. Theodore skrattade så att han kiknade och åkte framlänges och baklänges och uppochned och hursomhelst. Jag tog emot såklart.


Solen sken så fint och pojkarna var så fint uppradade på parkbänken och jag skulle ta ett så fint kort. Men de blev inte så fint så vi gick vidare. Dessutom ville Theodore gunga gungbräda hemma på gården.


Så det var bara att gå hemåt. Här är vägen mot vårt underbara skeva fantastiska älskade hus. Mot gungbrädan!




2 kommentarer:

Caroline sa...

Vilka härliga foton! Och skorna var gör-tuffa. Var där i veckan o handlade ett par till Stella, ett par rosa med vita blommor, Tove pink heter de. Perfekta skor eftersom det är lära gå skor och ger bättre stöd!
Kram o glad påsk till dig!
Ps snart är min filt klar, har jag sagt det? ds

ele sa...

vi måste också köpa skor snart. Gillar Vincents skor.
Åker Teho ruchkana helt själv! Jag har inte vågat släppa Lina utan håller i henne när hon åker. Fast vi har mest provat rätt stora kanor... Så hon har fått åka sista biten typ :)