24 april 2010

Chipstest

Alltså, jag älskar ju chips men tycker att det blir lite flottigt efter ett tag. (Alltså, jag slutar ju inte äta för det såklart) Dessutom är det rätt mycket chips i en vanlig påse. (Alltså, jag slutar ju inte äta efter halva såklart).

Därför blev jag så himla glad när jag såg de här chipsen i affären idag. Ugnsbakade, med mindre fett eftersom de inte är friterade, och en lite mindre påse. Yey! Hoppas att de är goda. Jag ska smaka ikväll.



------------------------------------

Chipsen var superjättegoda! Och jo, de innehåller fortfarande jättemånga kalorier. 390 per 100 gram närmare bestämt. Det vill säga 585 per påse. Vilket motsvarar en hel måltid. Men ändå! De är så goda och hade jag ätit en vanlig chipspåse hade den siffran varit 1080, två måltider! Då är påsen större i och för sig (200g jämfört med 150g) men jag hade nog tryckt i mig de där extra 50 grammen utan problem ändå. Så yey!

1 kommentar:

Anette sa...

Och jag köpte den andra sorten idag - Sourcreme & Onion. Ska provsmaka lite senare ikväll. Tyvärr är det ju inte så mycket mindre kalorier i dessa bakade chips, som man gärna vill tro.