18 januari 2010

Dan före dan före dan

Idag var vi hemma hos familjen Wendel/Andrén och åt lunch som de lagat och paj som vi lagat. Barnen lekte och vi snattrade. Martins trevliga syster var där med hennes söta bebis. Very nice.

På vägen hem tog vi en sväng förbi bibblan där jag lånade tio nyttiga/spännande böcker. När jag kom hem låg dessutom några överraskningshäften på hallgolvet och väntade. Det var snälla mosterns man som beställt dem till oss. Tre häften om sömn, skrik och annat bebisaktigt, en vis- och ramsbok och en söt groda som vi ska rama in. Tack Johnny!

Sedan åt vi ägg-och-bacon-middag och nattade Theodore. Han somnade än en gång utan skrik och protester och vaknade inte för att skrika alls. Tre gånger har vi hört honom gny nere i barnrummet men han har somnat om själv utan att vi ens gått ned och sett till honom. Gud vilken duktig pojke vi har!

Jag vet inte om det är så att han helt enkel har börjat lära sig att somna om själv så smått eller om det kan vara den där snuttegrejen jag lade bredvid honom vid nattningen. Ett av mina använda sovlinnen alltså. Det luktar... använt, men det är ju precis den doft han älskar. Mammadoften. Svett och lite mjölkläckage typ. Kanske gjorde den att han kände sig trygg/avdomnad?

Natten var dock inte vidare bra. Han vaknade fler gånger än vanligt och en av gångerna var han så vaken att han fick komma till vår säng för att somna. Så där blev inte mycket sömn. Bättre lycka inatt.

Imorgon är min sista dag som föräldraledig.


Dagens humör: Bra förutom när jag och mannen absolut skulle bråka om hur äppelpajen skulle bakas. Very moget av oss.
Dagens natt: Njaeh.
Dagens väder: Sådär lite blaskigt och snöigt.
Dagens frukost: Citronyoghurt
.
Dagens lunch:
Soppa hemma hos familjen Wendel/Andrén.
Dagens middag:
Ägg-och-bacon-middag.
Dagens godis: Äppelpaj och lite smågodis.
Dagens klädsel:
Svarta fejkjeans-leggings, leopardmönstrat linne, vit kofta, svarta strumpor.
Dagens frisyr: Utsläppt och naturellt.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: Söta bebisarna.
Dagens sämsta: Att jag fortfarande kan bli tonåring ibland.
Dagens vill ha: Sådär ett halvår av gemensam föräldraledighet.
Dagens utflykt: Hem till familjen Wendel/Andrén.
Dagens handarbete: Nä.
Dagens musik: Nån jazz som mannen spelade imorse.
Dagens saknad: Inget tror jag.
Dagens dummaste:
Näe... inget tror jag.
Dagens sjuka: Njae. Vi är väl rätt halvfriska allihopa.
Dagens drog: Att se Theo hoppa i Almas hoppgunga. Skrattfest!
Dagens köp: Inget.
Dagens morgondag: Lite städning och så hemma. Mys och sånt.

Nu: Tandtråd sedan sömn.

Inga kommentarer: