24 november 2009

Tisdag

Idag har varit en väldigt bra dag. Theodore sov till halv åtta och hela familjen vaknade utvilade trots att vi vuxna lade oss lite sent. Yey!

Mannen pinnade iväg på arbetsintervju nummer två för det där jobbet han gärna vill ha. Vi håller alla tummar.

Halv elva kom Sofia och Alma på besök. Bebisarna åt, lekte och sov i omgångar. Det var första gången de små faktiskt hade utbyte av varandra och när de snodde leksaker ur varandras kladdiga bebishänder var de fullkomligt bedårande!

Vi hängde lite hemma, åt gulaschsoppa, virkade lite och snattrade, sedan åkte vi in till stan för att glo lite. Efter en tripp till Åhléns fikade vi på Dahls i Nordstan och Sofias fästman Martin anslöt sig till vårt lilla sällskap. Vi kom inte hem förrän vid sju och då var barnen så trötta och hungriga att det bara var att ge välling och dra på pyjamasen. Theodore var övertrött och lite strirrig men har nu somnat själv i sängen. Min duktiga pojke!

Mycket planer den här veckan men bara roliga saker! Förutom tvättiden klockan sju i morgon bitti. Men se blir det roligt för i morgon är det dags för öppnis igen och den här gången följer mannen med. Roligt!

På torsdag ska jag hem till Caroline, lilla Stellas mamma. Vi ska fika och virka. På kvällen ska jag ut och äta och dricka öl med Sofia. Yey!

På fredag är det fika på det lokala kondiset tillsammans med Sofia och Alma och Edward kommer på kvällen. Yey!

Och så på lördag ska hela stora familjen Sharp och Sofia, Martin och Alma åka till Åbybadet och leka. Dubbel-yey! Bebisarna ska simma runt i den tempererade poolen som små fiskar medan några av de vuxna och Edward springer runt som vildar och åker vattenrutschkana.

Söndagen är hittills oplanerad, åtminstone för en de av familjen. Mannen ska åka till Stockholm för att lämna Edward. Vi får se vad jag och Theo hittar på.

Jag tar förresten tillbaka allt jag sa om att Theodore eventuellt inte gillar mig särskilt mycket. Igår kväll och idag har han varit supermysig och för första gången gett mig pussar på eget initiativ. Och kramarna har blivit mysigare. Och pojken är bara alldeles underbar.

1 kommentar:

Eleonor sa...

vad söta de är när de sitter och leker!