29 november 2009

Sömnsöndag

--- Uppdatering --------

Hur kunde jag glömma det absolut viktigaste som hänt idag? Theodore fyller ju åtta månader idag!!

-------------------------

Imorse vaknade Theodore 8:30! Jag var helt chockad när jag såg vad klockan var. Jag minns att jag var uppe vid 05 och stoppade i hans napp och tänkte att nu blir det nog inte mycket mer sömn. Så fel jag hade!

Dagen blev helt förskjuten men det blev bra ändå. Man skulle kunna tro att jag var helt utvilad idag, efter min oväntade sovmorgon. Men icke. Jag var helt trött och ur gängorna och somnade när Theodore tog sin första lur. I nästan två timmar. Men sedan var jag på gång igen.

Det har inte hänt så mycket idag. Theodore har sovit och lekt. Mannen har byggt klart grannmannens dator och jag har stickat och latat mig. Vid 17 bar vi över datorn till familjen Wedell/Andrén och fikade lite. Jag tog med mig en liten gulvitrandig Blanket Bob som jag stickat till Alma. Jag glömde ta en bild som vanligt men jag visar en på Theos Bob så kan ni tänka att den är gul och vit och har gröna ögon och ett grönt A broderat på vänster bröst.



Dagens humör: Först hängigt sedan fint!
Dagens väder: Mulet tror jag, har knappt varit ute.
Dagens frukost: Överblivet lördagsmys. Jättebra.
Dagens lunch: Leverpastejmacka.
Dagens middag: Pyttipanna med ägg.
Dagens godis: Rester av smågodis och Fredagsmix. Lemoncurdglass.
Dagens klädsel:
Blå jeans, gråvitrandigt linne, vita strumpor.
Dagens frisyr: Snedlugg och hästsvans. Risigt.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: När mannen sa att det fanns glass kvar. Och att Theodore fyller åtta månader!
Dagens sämsta: Att jag var lite grinig på förmiddagen.
Dagens vill ha: Mer Drops Alpaca.
Dagens utflykt: Hem till familjen Wendell/Andrén.
Dagens sticning/virkning: Stickade klart en Blanet Bob till Alma.
Dagens låt: Grand Archives - Torn Blue Foam Couch. Igen.
Dagens saknad: Min lillebror. Igen.
Dagens dummaste: Inget som jag kommer på.
Dagens sjuka: Ingen.
Dagens drog: Godsaker.
Dagens roligaste: Stickade klart en Blanket Bob.
Dagens köp: Inget.

Inga kommentarer: