27 november 2009

Ekorren Puff

Snart kommer en rapport om dagens händelser och upptäckter, men först ska jag uppdatera om gårdagen för det orkade jag inte göra när jag kom hem.

På dagen åkte jag och Theodore tvärs över stan och långt ut mot havet för att träffa Caroline och lilla Stella. Vi virkade, tittade på de söta barnen och pratade. Allt samtidigt som vanligt när man har leträffar med små bebisar. Det var jättemysigt och trevligt och vi kommer gärna och hälsar på igen.

Så här söta var bebisarna när de lekte på golvet. Bilden har jag lånat från Carolines blogg.

På kvällen åt jag, Sofia och två av hennes kompisar super-extra-jättegoda tapas på Mañana. Jag åt tills jag storknade och drack två öl ur frostade sejdlar. Hejdlöst gott. Efter Mañana gick jag och Sofia vidare till Club Social för en liten efterdrink. Hon drack rosévin och jag en super-extra-jättegod frusen drink gjord på citroner och himmelrike typ.

Det var oväntat roligt och lätt att gå ut själv utan man och barn. Självklart saknade jag dem men jag ringde inte hem en enda gång förutom för att säga att jag var på väg hem. Det var en bra mjukstart att vara borta några timmar på kvällen när Theo ändå sov.

Nu måste vi snart till Mañana igen för allt jag kan tänka på är deras baconlindade dadlar och seranolindade gröna sparrisar.

Så till dagens dag då.

Vi har varit ute nästan hela dagen tillsammans med Sofia och Alma. Först kondiset, där lunchen gick i lilleman utan några problem alls, sedan stan. Alma fick mössan jag stickat, en blå sån här stickad i Drops Alpaca. Jag har gjort en svart också men den blev inte så bra. Jag glömde ta bilder men om Sofia publicerar sina på Facebook kanske jag lånar en och visar.

Vi åt i alla fall korv på Gourmet-stället och fikade på Espresso House. Theodore fick lite nya nappar, en hoprullbar haklapp och en barbastark-maraccas. Instrumentet blev snabbt en favorit.

Skak, skak.

Skak, skak, skak, skak!

Så till dagens viktigaste nyhet. Theodores framtänder har börjat komma fram! Han har haft några graders feber i tre dagar men inga andra sjukdomstecken så jag hade det lite på känn.

Jag är super-extra-jätteupprymd och längtar tills de tittar fram på allvar. Det syns att de sitter rätt brett isär och han kommer att se ut som ekorren Puff, åtminstone tills alla mjölktänder kommit upp. Då kan de tryckas ihop. Eller så får han ett cykelställ - och det är ju inte fel det heller.

Det syns inte så väl på den här bilden, men de finns där. Framtänderna.

-------------------------------------------

Dagens humör:
Fint!
Dagens väder: Regnskurar.
Dagens frukost: 3 mackor med smör.
Dagens lunch: Frankfurter med mos, västustsallad och vitlöksbröd.
Dagens middag: Blopuding med fläsk och lingonsylt.
Dagens godis: En vetebulle.
Dagens klädsel:
Svarta leggins-stretchjeans, turkost linne, grå kofta och vita strumpor.
Dagens frisyr: Snedlugg uppsatt med hårspänne, hästsvans. Risigt.
Dagens smink: Nej.
Dagens bästa: Theodores framtänder.
Dagens sämsta: Ingenting faktiskt.
Dagens vill ha: Träklossarna från Åhléns, åt Theo.
Dagens utflykt: Kondiset och stan.
Dagens låt: Jag har inte lyssnat på musik idag!
Dagens saknad: Min lillebror.
Dagens dummaste: Inget som jag kommer på.
Dagens sjuka: Ingen, förutom Theos feber men det är ju tänderna.
Dagens drog: Shopping.
Dagens roligaste: Mys med man, barn, Sofia och Alma.
Dagens köp: Hoprullbar haklapp, nappar, maraccas, näsdroppar, lite mat, lite fika.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Vilka ögon den gossen har!!!

Eleonor sa...

vilken fin maracas!