15 november 2009

Bad- och spaghettimästarn

Ja, 8-månadersspaghettin gick i. Det sa bara slurp så var tallriken tom.

Sen har vi badat. Theodore i badbaljan och jag bredvid. Ja, alltså jag badade inte men blev minst lika blöt som bebisen. Badrummet såg ut som Östersjön när vi var färdiga. Men pojken blev ren och mjuk.

Och ut skulle vi ju. Det blev en tripp till Nordstan och Apoteket. Jag behövde fler såna där "vänta lite med småsyskon"-piller. Där stötte vi på mamman till en av mina före detta kolleger och vi pratade en stund. Hon gör jättefina smycken och har ett stånd i Nordstan nu. Titta in till henne om ni har vägarna förbi. Jag fick ett par röda fina örhängen. Leta efter Monica och Fabulösa smycken. Det är för övrigt jag som kommit på namnet och gjort logotypen.

Nu läxar Theodore upp sin leksakskatt och jag skalar clementiner som vi ska äta. Theo är helt galen i clementiner.

Inga kommentarer: