19 oktober 2009

Znarkers

Jag är så trött!! Tröttare än jag varit på länge. Lika trött som när Theodore sov som sämst.

Jag kan inte skylla på bebisen helt och hållet heller. Visserligen var jag uppe säkert 10-15 gånger och stoppade in nappen men det hade varit helt ok om jag hade kunnat sova däremellan. Istället låg jag och kallsvettades floder (vi snackar blöt kudde och blöta lakan). Jag frös och svettades och kunde inte bestämma mig om det var bäst under täcket eller helt utan täcke. Dessutom sov jag så lätt att jag vaknade av allt hela tiden. Om mannen vände sig i sängen eller om Theodore suckade i sömnen på andra sidan rummet.

Det har varit så här i kanske en vecka nu och jag vet inte vad det beror på. Jag mår bra i övrigt, ingen feber eller förkylning - bara lite ont i kroppen men det kommer och går. Det gör mig i alla fall outhärdligt trött och när Theodore som vanligt vaknade vid sex imorse var jag desperat efter sömn. Jag ska ta en tupplur när han sover förmiddag om en stund. Snälla säg att det går lätt och smidigt.

2 kommentarer:

Jenky sa...

Är det kanske något hormonellt som har med att göra att du försöker amma Theo mindre nu? Eller är jag helt fel ute? Hoppas att det går över hur som helst. :)

Thepas sa...

Jenny: Ja, det låter ju helt klart som någonting hormonellt och jag föredrar din förklaring framför klimakteriet.