15 oktober 2009

Bebisar är roliga

Man kan tjata sig blå i ansiktet om varför man ska skaffa barn. Att de ger gränslös kärlek och en större mening med livet. Men jag vet varför man skaffar barn egentligen. För att de är roliga! För att de får en att skratta som man aldrig skrattat förr! De är helt enkelt hysteriskt roliga och för mig har det bara börjat, jag har så mycket barn-tokeri att vänta mig. Theo ska lära sig gå, äta själv, säga roliga saker, äta citron. Möjligheterna till gapskratt är oändliga!

Roligast hittills är helt klart Theodores huvud när man svingar honom som en pendel fram och tillbaka lite halvsnabbt. Och det här: Theodore får låna Almas hoppgunga, och jag skrattar så att jag nästan kissar på mig.


Det är möjligtvis ingen som har en hoppgunga att låna ut? Det känns lite onödigt att köpa en när han bara kan använda den i tre kilo till... men han är ju så rolig!!

Ja, vi var alltså hemma hos Sofia och Alma idag och det var mysigt som alltid. Vi tog en sväng till MIO och på vägen tillbaka stötte vi på Nicole och Johnny. Sedan gick vi till Usagi och åt sushi/nasi goreng/gröt/välling. De är så bra där, snälla, god mat, barnvänligt trots att de bara har en barnstol och inget skötbord. De värmde vatten och var så måna om bebisarna.

Alma och Theodore. Två söta och glada bebisar. Väldigt uppspelta.

2 kommentarer:

ele sa...

hi hi, verkar som vi missade något i dag :)

Jenky sa...

GAAAAAAAAAAH! XD