17 september 2009

Varför är alla så uppspelta?


En del barn var mindre imponerade av det här med att gunga. Han var inte ledsen eller så. Bara inte så imponerad.

Så idag var det då torsdag på riktigt. Theodore vaknade som befarat skittidigt men jag lyckades hålla kvar honom i sovrummet till sju med amning och diverse knep (tex att ignorera att barnet är vaket). Då åt jag och Theodore frukost, pojken badade för att vara fin för flickorna och sen somnade han om igen vid åtta.

Klockan 12:40 tog jag, Theodore, Sofia och lilla Alma bussen mot Utby för att träffa Nicole, Livia, Eleonor och Lina. Alla var där och vi gick till lekparken. Barnen gungade - vissa mer entusiastiska än andra, föräldrarna pratade och det var så trevligt.


Alma och Theo flirtar i lekparken.

Sedan promenerade vi en stund innan jag och Sofia tog våra barn och åkte hem till Gamlestaden. Jag hade 45 minuter innan tidsspannet för sofflelveransen, pojken sov i vagnen och Sofia skulle till Willys så jag följde med. Det är en lagom liten promenad.

Självklart var jag tidsoptimist igen och soffgubbarna hade väntat i 20 minuter när jag kom hem, svettig och stressad. Det gick bra i alla fall och vi har numera två fina bruna soffor i vardagsrummet. En av dem är en bäddsoffa så det är bara att komma hit och hälsa på, vi har sängplatser både i gästrum och vardagsrum.


BRIO-maffian. De fina mammorna med de fina vagnarna (och bebisarna).

1 kommentar:

ele sa...

Tack för i går! Det var trevligt att träffas allihopa igen.