17 augusti 2009

Kvällens förlopp so far

Theodore var jättetrött redan klockan sju idag, trots att han sovit ganska mycket på dagen. Jag insåg ganska snabbt att det skulle vara omöjligt att hålla honom vaken och nöjd till nio-tio så det blev pyjamas och han fick 200 ml ersättning och ammade i en kvart eller så. Han småslumrade lite i maten men vaknade till runt kvart i åtta. Då var han den mysigaste bebisen i världen så vi gick upp och tittade lite på friidrotts-vm i soffan. Vid halv nio började han gäspa igen och då fick han sitta i BabyBjörnen tills han somnade och jag lade ned honom i hans säng klockan nio.

Fem över nio vaknade han och eftersom jag var för trött i ryggen för att vagga honom i famnen blev det selen igen. Klockan halv tio sov han gott igen och jag lade ned honom i hans säng. Jag låg kvar och läste i en halvtimma för säkerhets skull innan jag gick upp till vardagsrummet igen.

Fortsättning följer.

-------------------------------------

Lilleman sov gott fram till halv tolv ungefär, då var han täppt i näsan och ledsen. Han fick näsdroppar och mat och sov sedan till fem-tiden då det var matdags igen. Sedan sov vi till strax efter åtta. Helt ok inatt igen.

Inga kommentarer: