07 augusti 2009

Gnäll? Mys!

Det är fredag och fint väder. Vi struntar i att det är mannens sista semesterdag och att vi har tvättid klockan tre. Istället fokuserar vi på att solen skiner, Theolainen är söt och sov bra efter en jobbig nattning, jag och mannen är kära - i varandra, det är trevligt med gäster och ikväll ska vi ut och äta. Bra bra bra!

Thedster fick smaka lite vattenmelon igår vid frukosten. Vi har pausat med smakportionerna för det kändes lite onödigt att börja så tidigt, jag ska ju inte trappa ned amningen förrän om två månader är det tänkt. Vi börjar igen om kanske en månad eller så. Hur som helst. Han fick en liten skiva melon att suga på och den verkade uppskattad. Vipps så hade han bitit av en liten millimeter och svalde. Då blev jag rädd och smakprovningen var över. Jag är inte redo för sätta-i-halsen-ångest ännu.

Annars var vi ute mest hela dagen igår med våra gäster från Stockholm/Köping. Vi hängde i stan, var på Antikhallarna, åt sushi/gourmetkorv i parken, drack öl/vyssade barn på/utanför 7:ans ölhall, handlade godsaker i saluhallarna/på ICA MAXI. Mys mys mys!

Idag står tvättning på schemat och våra gäster ska roa sig själva med en tripp till Saltholmen. Vad lilla familjen Sharp ska ut på för utflykt vet vi inte ännu. Kanske bara en promenix i Gamlestaden. Eller kanske till Redbergsplatsen. Vi får la se.

Och så lite sån där listning som man hittar på andras bloggar och snor till sin egen blogg och fyller i för att det är så roligt men ingen är egentligen intresserad av att läsa.

DAGENS HUMÖR:
Glad för att det är fredag och soligt och för att magen är full av mannagrynsgröt.
DAGENS KLÄDSEL:
"Inte dushat eller klätt på mig men vill ändå inte gå ut naken bland gästerna så jag sätter på mig vad som helst som jag hittar i tvätthögen"-klänning.
DAGENS HÅR:
Drastiskt uttunnat trassligt brunt hår med flera centimeters råttfärgad utväxt, alltsammans uppsamlat i en söndersovd knut.
DAGENS SMINK:
Smink?
DAGENS VÄDER:
Sol sol sol!
DAGENS HÄNDELSE:
Tvätt! Äntligen! Och utemiddag ikväll.
DAGENS LÅT:
Förhoppningsvis någnting bättre än den där visp-jazzen jag var tvungen att lyssna på till frukosten. Jag känner att jag nog är redo att ta fram senaste Morrissey igen.
DAGENS VILL HA:
Myyys!
DAGENS SAKNAD:
Den lilla gnutta av skönhet/fräschör jag trots allt hade innan jag blev gravid. Jag är trött på tunt risigt hår, tjock fladdrig mage, dålig och flammig hy samt noll tid för smink eller annan grooming förutom den mest grundläggande hygieniska. Ögonbrynen liknar något ur en Oasis-video och håret på benen går förmodligen att skrubba rent potatisar med. Jag är ett train wreck och nästa vecka börjar mannen jobba igen vilket betyder ännu mindre tid för sådant. Nåja, så länge jag har tid att borsta tänderna och hitta deon får jag vara nöjd.
DAGENS ROLIGASTE:
Att inte veta precis vad som ska hända.
DAGENS FAVORIT:
Min man och min son.
DAGENS KÖP:
Det vet jag inte ännu. Jag planerar inte att köpa något. Det skulle vara en glass då kanske. Och kvällens utemiddag.
DAGENS GODIS:
Det skulle vara bra om jag hoppade över det.
DAGENS ORD:
Gnäll? Mys!

Inga kommentarer: