29 juni 2009

Tre mammor en pappa och en bebis

Pust. Det är så varmt! Jag avlider när det är så här varmt! Stackars Theo ligger i bara blöja men är ändå varm som ett element i december.

I helgen fick vi i alla fall lite paus i hettan då min mamma, min moster och jag shoppade på Ullared. Som vanligt fanns en massa bra och dåliga saker att välja mellan. Jag har redan glömt vad jag kom hem med men jag tycker mig minnas några saker ...

  • En grön badhandduk till Theo
  • Babygym (rainforest)
  • Svarta skor till mig (typ kinasko-typ)
  • Jeansfärgade leggings till mig
  • Lity bodys och strumpbyxor till Tedster
  • En sån där smart burk med avdelade sektioner för gröt-/vällingpulver
  • Tillhörande sked och tratt
  • Huvudkudde till vagnen
  • Örngott till kudden
  • Två underlakan till vår säng
  • Påslakanset till vår säng
  • Två paket Ballerina-kex
  • Mr. Muscle spegelspray och toalettrengöring (inte i ett)
  • Våtservetter till Theos rumpa
  • Amningsinlägg
  • Två små svarta ramar och en stor ekfärgad
Sen minns jag inte mer, men vi fick presenter av snälla mostern. Jag fick Leilas kakbakarbok (tjoho!). Theo fick en Pingu-speldosa och två Puma-bodysuits. Alla blev jätteglada!

Annars har vi mest suckat och pustat i värmeböljan. Theolainen har badat och varit söt i allas famnar. För övrigt har han börjat sova himla bra igen, igår natt sov han från matningen vid tio/halv elva till halv sju.

Idag blir Theodore tre månader och det är dags för vaccination. Om en halvtimme beger vi oss till BVC och jag håller tummarna för att han inte blir för ledsen och att han inte får feber i värmen.

Snart kommer det bilder från helgen ...

Inga kommentarer: