21 juni 2009

Åka tåg tåg tåg

Nu är vi tillbaka i storstaden efter midsommarfirande i Munktorp. Det regnar och regnar men det gör ingenting för det är skönt att bara sitta inne och mysa efter att ha varit borta. Egentligen är jag stick- eller spelsugen men det har inte Theo varit på humör för hittills. Nu håller han dock på att somna i pappas famn så kanske kanske får jag lufta min lilla hunter-dvärg lite innan vi åker på dagens utflykt - till ICA Maxi.

Theodore klarade för övrigt sin första resa alldeles utmärkt och tyckte verkligen om att åka tåg. På ditresan sov han mest och vaknade lagom för att hinna äta innan vi var framme. På hemresan sov han lite och sedan var han vaken och söt hela vägen hem.

Unge herr Sharp blir för övrigt 12 veckor idag. Han är så stor min lilla kille! Han har blivit så stadig i kroppen och är mycket mer närvarande. Nu kan man leka lite med honom och om han inte är sur eller trött så svarar han med mysiga ljud och leenden. Jag är så kär i min bebis!!

Annars längtar jag hur mycket som helst till fredag för då kommer mamma och moster och hälsar på. Vi ska åka till Ullared och shoppa.

Jag ser också fram emot imorgon för då ska jag se Morrissey! (KÄRLEK). Jag har lite blandade känslor inför morgondagen för ja, jag älskar Morrissey men för att få se honom måste jag lämna min lilla pojke i några timmar. Som tur är tog mannen lite ledigt från nattjobbet så att han kan vara hemma under kvällen. Det går bra, jag har lämnat mat i frysen, men ändå! Jag kommer sakna min bebis.

Hur som helst. I brist på annat att blogga visar jag en film och lite bilder från resan.


Aptidigt på morgonen i sin ap-hoodie, redo för sin första tågresa.
Snyggaste snyggingen i stan. Och alla andra städer.


Pojken tycker om sin pappa. Och att åka tåg. Vill ni se mer finns en film här nedanför. Som vanligt lite på snedden eftersom jag inte fixat något video-redigeringsprogram. Jag ska.


3 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Men...hur kan det vara att han är ännu sötare än förut? Var ska detta sluta?:)

Jenka sa...

Har Theo redan hamnat i målbrottet? :O

Thepas sa...

Ja. Han är en early bloomer.