14 juni 2009

1. Hur gammal är du om fem år? 32.
2. Vem var den sista du träffade? Vännen Niklas. Se bild nedan.
3. Hur lång är du? 169,5 cm.
4. Vilken är den senaste film du sett? Ghost Town
5. Vem ringde du senast? Mormor, för att tacka för presentkortet.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Stefan. "Har duhört bandet she wants revenge? Annars tror jag att du kanske skulle gilla dem. Pröva out of control på tuben. Inte live-versionen."
7. Var är dagens planer? Nu är det kväll, så: Äta, natta pojken, pussa på mannen, sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms. Verkligen.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? 19 april.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå.
12. När vaknade du idag? Det beror på vad som menas med "idag". Menas det efter midnatt eller menas det när jag vaknade för sista gången innan jag gick upp? För jag tror att jag ammade vid ... jag vet inte. Tre gånger i alla fall. Inatt. Mer än vanligt. Och så gick vi upp vid tio.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja det har jag. Och jag kämpade för att den skulle hitta sitt hem. Satte in annons i GP och så. Efter ett tag såg jag den inte mer. Alltså hittade den ett hem. Så var det.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tallinn-båtar i storm.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här. Det hoppas jag i alla fall.
17. Vad skrämde dig som barn? Allt. Men mest mörker och att vara ensam.
18. Vem fick dig att skratta senast? Theodore.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Eller det kanske jag är men jag har några. Men jag har ingen spelare. Eller, det är ju mammas och pappas skivir jag äger ... och några jag köpt på loppis och så. Eller vänta. En EP är min. Itsy bitsy teeny weeny yellow polka dot bikini.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Men jag använder den bärbara mest.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Innan bebis - utan, efter bebis - med underkläder. Annars läcker mjölken ut i sängen.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Hur många som helst. Fem tror jag. Men jag och mannen slåss alltid om en av dem. Den bästa.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Det tror jag inte. Men jag har spytt maaassor efter fyllan.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Det är mysigast.
26. Är du social? Både och. Jag blir glad av socialt umgänge men trött också. Då behöver jag vara själv eller med mannen.
27. Vilken är din favoritglass? B&J's.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av en del av huslånet. Så vi bar skulle ha typ en halv mijon kvar att betala.
29. Tycker du om Kinamat? Ja men inte för ofta.
30. Tycker du om kaffe? Ja, med mycket mjölk. Helst i form av islatte.
31. Vad dricker du till frukost? Jag är dålig på det där med frukost, åtminstone när jag är själv om mornarna. Men jag dricker helst juice till frukost.
32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida. Innan bebis på grund av att mannen sover på höger sida och vi sov sked. Efter bebis på grund av att jag inte vill att bebisen ska ramla ner.
33. Kan du spela poker? Nej, jag är inte intresserad.
34. Tycker du om att mysa? Ja vem gör inte det?
35. Är du en beroendemänniska? Ja. Jag har inga tendenser att bli beroende av droger eller alkohol men jag dör om jag inte får socker varje dag.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? En av min mammas gamla kompisar.
37. Vill du ha barn? Ja. Kanske ett till.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja för engelska räknas. Förut kunde jag franska men det var länge sedan.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? POOL! Jag är jätterädd för fiskar och annat som finns i hav och sjöar.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Allt möjligt. Jag älskar att göra av med pengar. Husgeråd, inredning, kläder, smink ... Men det blir inte så mycket shopping längre.
42. Äger du dyra smycken? Ja, förlovningsringen och vigselringen.
43. Har du någon gång testat narkotika? Mjo, jag har rökt något två gånger men jag minns inte vad det var.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En kycklingklubba.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag vet inte. Det finns så många.
46. Välj ett ärr på din kropp? Eeh. Ett på knäet som jag fick som liten när jag sprang med klackskor.
47. Vad har du för ringsignal? Misfits som spelar Last Caress. Det börjar med att Glenn sjunger "I got something to say". Det tycker jag är roligt.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej, men jag tror att mamma har det.
49. Flirtar du mycket? Nej det kan jag inte.
50. Var togs din profilbild för din blogg? Profilbild? Ja just det den. Som inte syns på bloggen. Den togs på ett hotell i Tallinn.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej. Jag har ingen bil. Och inget körkort.
52. Har du fått fortkörningsböter? Se ovan.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Människohamn av John Ajvide Lindqvist.
54. Läser du dagstidningen? Nej.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Va?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Jag lyssnar inte på radio.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Numret till en Skatteverks-tant.
59. När var du i kyrkan senast? Ingen aning. Någon gång i somras eller höstas. Med svärisarna.
60. Vilka personer utmanar du? Alla som vill.



2 kommentarer:

Anette sa...

Jag längtar tills jag också får hålla honom!!

dozan sa...

Är det där Niklas Simmonson?