07 mars 2009

Veckohandling och prinskorvar

Idag har jag varit så duktig! Mannen är störtförkyld så för första gången sedan jag blev gravidillamående i sensomras har jag veckohandlat alldeles själv! Alltså, mannen fick ju ändå möte mig vid spårvagnshållplatsen för att bära hem maten, någon måtta får det vara på husmoderligheten. Men stolt är jag ändå. 

Alltså har vi både ostbågar och Ballerina-kex till lördagskvällen. När jag handlar blir det konsekvensen. Snålt bara att jag bara köpte 1,5 liter Fanta. Den är redan slut och jag är supertörstig.

Törsten hänger ihop med nästa milstolpe. Jag kan nu inte längre ha mina förlovnings- och vigselringar. Nu har alltså graviditeten nått fasen då jag samlar på mig massor av vatten och mina fingrar ser ut som prinskorvar. Jag är också väldigt törstig hela tiden. Hence, no more Fanta. Nu ska jag gå och dricka mjölk istället. Det är typ det godaste som finns.

2 kommentarer:

Knit-Marie sa...

Öh...vatten?!?!? Den bästa törstsläckaren sedan tidernas begynnelse!

Anonym sa...

Gaah! Veckohandla själv? Hur många påsar blev det egentligen? :D