18 februari 2009

"Jag är en bra förälder - jag har ett diplom"

Hahaha, jag skrattade när jag läste Knit Maries kommentar till det förra inlägget. Jag har själv tänkt tanken att man borde få ett diplom efter föräldrautbildningen. Som ett bevis på att man faktiskt försökt och gjort sitt bästa. Ett certifikat som man kan visa barnet när det säger att man är dummast i hela världen. "Ja, men jag gör faktiskt mitt bästa. Det gjorde jag redan innan du föddes - titta bara på diplomet på väggen". Nä, vi fick bara en massa goda råd och vatten. Kaffe och kaka om man betalade en femma, och det kunde det vara värt klockan åtta på morgonen.

Nu har jag för övrigt börjat sticka lite smått till bebisen plus att jag hittat några plagg som jag stickade för flera år sedan till en eventuell bebis. Jag tror att jag hittills har en hjälmmössa, två vanliga mössor, en luvkofta, två par sockor och en blanket bob. En tröja väntar på knappar och ännu en hjälmmössa sitter på stickorna.

Vi hade för övrigt en mysig bebisstund igår i soffan framför tvn. Vi kunde tydligt känna en liten rumpa som buffade ut högt upp på höger sida. Magen var helt mjuk och tom på vänster sida men på höger sida var den helt hård och bullig. Det känns mer och mer att det är en verklig människa därinne.

Idag tänker jag snåla in på lunchen (som faktiskt egentligen var min snålmiddag) och köpa några garnnystan istället för god kebabrulle som jag egentligen vill äta.

8 dagar kvar att jobba 75%.
15 dagar kvar att jobba 50%.
Sedan går jag hem.

-------------------------------------

Nä, det blev inget garn. Jag snålade ur i sista stund. Vi behöver spara pengar just nu och tyvärr är garn inte det viktigaste ur budgetsynpunkt. Jag vet vad jag vill ha i alla fall, och kanske att nästa månad bjuder på ett par nystan.

Inga kommentarer: