10 februari 2009

Allt står bra till, tack!

Igår var jag och bebisen hos mvc och mätte och kontrollerade. Allt såg ut att gå enligt planerna. Bebisen ligger troligen med huvudet nedåt och ryggen till vänster. Som en liten present fick vi med oss en första hälsobok till barnet. Där fanns info om vår tilldelade bvc-sköterska och ställen där vi ska fylla i saker som sprutor och sånt tror jag. Det blir verkligen mer och mer allvar nu. Alla tar nu för givet att det kommer en bebis. Då kanske jag också borde göra det.

Hemmet är en enda röra och inget rum är en städad fristad där jag kan ställa mig och andas. Ikväll blir det diskning av för fru Sharp. Köket ska bli rent, ehm, städat åtminstone.

Det går trööögt med stickingen. Jag har massor färdigt som kan fotas men inga lämpliga modeller och inget accpetabelt fotoljus. Det kommer. På stickorna sitter lite av varje. En Laminaria, en vanlig gul-och-beige-randig mössa till Edward, ett par Manly mitts som aldrig blir klara för att de är det tråkigaste i hela världen att sticka... ja... och lite annat. Jag ska försöka bli klar med mössan snart. Jag är lite sugen på att sticka en hjälmmössa till bebisen.

Hunteressa har fått alla sina talent points omfördelade och är nu inte längre efterbliven på det området. Sedan sist har hon även fått en ny röd snajdig hårfärg men inte levlat upp till 38 ännu. Dock har hon äntligen lämnat sin hemvärldsdel och befinner sig nu i Eastern Kingdom. Hon har även tagit tag i den där nedrans herbalismen och har kommit upp i nivå 100 eller så. Det går framåt.

På jobbet går det som vanligt. Jag jobbar 75% och det är alldeles lagom just nu. Jag är lika trött klockan 16 när jag går hem som jag innan graviditeten var vid hemgången klockan 18. All good. I början av mars börjar jag jobba 50% istället i tre veckor, sedan börjar föräldraledigheten. Det är planen.

Det gifta livet är toppen och i alla fall jag känner mig mer älskad än någonsin förut. Jag upptäcker fortfarande fina nya saker med min man och även om hormoner kan ha ett finger med i spelet så var jag tvungen att väcka honom en helgmorgon storgråtandes över att det vi har någon gång måste ta slut. Även om vi är 100 år då. Det var så sorgligt!

Och så har jag bakat också. Två chokladkakor som mannen slukade ca 75% av. Den ena med hallon och hasselnötter, den andra med hallon och blåbär. Den första var godast. Den andra jagade han upp mig ur sängen för att kvällsbaka. Allt för sin man.

Jag har även läst tre av John Ajvide Lindqvists fyra böcker och är lika delar äcklad och förtjust. Toppbetyg alltså. Tyvärr såg jag Låt den rätte komma in-filmen också och den var en stor besvikelse. Boken är så otroligt mycket bättre.

Jag har varit förkyld också.

Nu ska jag gå hem och vila, diska och WoW:a. Hoppas Jenny är online igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hiaa! Men jag sov vid den tiden seddu. :) Var så trött när jag kom hem och ville vara pigg inför kvällens speil!