26 januari 2009

Tell me why, I don't like mooondaaays.

Ja, helgen var fin. Det blev mycket WoW:ande (mitt level 32 hunter-troll är numera en stolt ägare till en raptor mount.), bebisrummet tömdes, två möbler monterades ihop (skötbord och spjälsäng), handbollen visades på tv, jag stickade några varv på embryot till min andra Laminaria och vilade en massa. Det var en bra helg och enda tråkigheten var att mannen jobbade så mycket. Det var lite ensamt med andra ord.

Bebisen vilade också vad det verkar för den höll sig ganska lugn i alla fall på lördagen. Det är ju lite svårt att veta vad den pysslar med därinne men det var inte så mycket krumbukter. Vad jag däremot vet är att jag bär på en bebis som känner igen sin pappas röst, för när han kommer hem blir det ett himla liv därinne. Redan är rollerna satta: med mamma myser och vilar man, med pappa busar och skojar man.

Ikväll blir det fika med en för närvarande föräldraledig kollega och hennes ettåriga son. De ska få komma hem till vårt kaos är det tänkt.

Inga kommentarer: